Звіт про роботу Православного телефона духовного підтримки «Надія» 0800-50-26-86

123

Православний телефон духовної підтримки «Надія», почав працювати 16 червня 2014 року.

Телефон працює кожного дня без вихідних, режим прийому дзвінків з 12:00 – 22:00. Дзвінки для всіх мешканців України безкоштовні, така особливість дає змогу кожній людині незалежно від її соціального статусу, можливість поспілкуватися з священником, та отримати духовну підтримку.

Мета відкриття телефону полягає в наданні духовної підтримки, психологічної та інформаційної громадянам і (у т. ч. на непідконтрольних уряду територіях).

Телефон довіри почав свою роботі після подій які відбулися на майдані в м. Києві, а також після початку тих страшних подій які відбуваються на Сході нашої України. В такій складній ситуації є дуже важливою підтримкою з боку Православної Церкви, і одна з таких підтримок є якраз через роботу телефону довіри. Події майдану та ситуація на сході країни призвели до того що громадяни підпадають під вплив стресу, депресії, та інших негативних духовно-психологічних чинників, та переживають кризу. Багато людей перебувають у вкрай складних життєвих обставинах і стані стресу. Стресова ситуація накладає свій відбиток на кожній людині, і кожна віруюча людина хоче почути духовну підтримку від священника.

Спочатку телефонна лінія духовної підтримки була призначена для надання допомоги людям, що знаходиться в зоні АТО, а також тим, хто постраждав під час протистоянь на Майдані. Таких людей було багато.

Вже рік і 7 місяців в Синодальному відділі функціонує безкоштовна лінія телефону довіри, де люди отримують професійну духовно-психологічну та інформаційну підтримку, які опинилися в складних життєвих обставинах.

Цільова група проекту

Громадяни України (незалежно від релігійних політичних і національних поглядів)

Робота на телефоні довіри, звичайно ж, непроста, тому що від тих слів і порад, які священики на лінії підтримки дають звертаючись за допомогою людям залежить дуже багато, а часом і найдорожче, дароване Богом людині – його життя. Питання ж стосуються всіх сторін життя людини. Самі священики класифікують їх як поради духовного, інформаційного характеру, внутрішньо церковного життя і т.д. Сьогодні багато людей знаходяться в депресивному стані, деякі з них дзвонять на лінію духовної підтримки у вкрай важкому стані душі, перебуваючи на межі суїциду. Причини – різні: хтось втратив близьких, у когось розпався шлюб, деякі не витримують труднощів сімейного життя, спочатку представляючи її інакше, прибуваючи в омані, що подружні стосунки – це тільки романтика. Є люди, які зневірилися через хвороби Звичайно ж, по телефону, не знаючи людини, її духовного життя, всіх тонкощів його стану і що до нього привело, дуже важко давати поради і відповідальність за них дуже велика. За цим насамперед священики моляться, звертаючись з проханням до Бога дарувати їм мудрість і розум дати людині потрібну пораду, підібрати необхідні слова, щоб достукатися до його душі, остудити гарячність рішень. І коли людина починає розмірковувати рівно і спокійно, коли до нього вдається донести, що життя – це найбільший дар Божий і гріх так безтурботно ставиться до нього, тоді священики пояснюють, як потрібно жити праведно, духовним життям, за заповідями Божими, що потрібно відвідувати богослужіння у храмі, сповідатися, причащатися, читати Євангеліє, Псалтир, Апостол, твори святих отців, мати терпіння один до одного, дотримуватися постів… Головна мета – утримати людину від непоправного. Багато людей дзвонять, щоб попросити молитов про рідних і близьких, про тих, хто прибуває в зоні бойових дій і тих, хто потребує сугубих молитвах.

Іноді звертаються люди, які тільки перебувають у пошуках істини: задають питання про секти, православ’я, храми, розповідають про свої духовні пошуках та розчаруваннях.

Деякі люди просять про абсолютно реальну практичну допомогу: поповнити рахунок телефону людини, що знаходиться в зоні АТО, допомогти знайти роботу, порадити, куди звертатися за допомогою, щоб прогодувати дітей, якщо гуманітарна допомога не доходить і т.д.

Люди позитивно відгукуються про роботу священиків на телефонній лінії підтримки. Багато хто вважає, що створення її своєчасно. Вона необхідна людям, адже не кожен може з потаємним, особистим питанням підійти до священика в храмі, перед незнайомими відкрити свою душу. По телефону це зробити простіше. А тому і більшість тих, що дзвонять воліють залишатися інкогніто, не називають своїх імен.

Нічим іншим так неможливо достукатися до серця людини, як за допомогою молитви і слова. І саме завдяки лінії довіри «Надія» багато людей знаходять відповіді на свої питання. А значить – лінія творить свою добру справу. Священики відповідають на питання в міру своїх сил і знань. Їх завдання – заспокоїти людину, направити на істинний шлях, показати радість і любов у Бозі. У нашому житті відбуваються різні речі. І часом нам непросто зрозуміти, прийняти і подолати обрушилися на нас випробування. А ще складніше зробити це без нарікання та з подякою, з надією на краще, з упевненістю в любові і ласки Божої. Але дуже важливо, якщо в душі є надія і якщо вона підкріплюється вірою. Часто саме віра дає нам надію. І тільки тоді в душі народжується істинна, благая, рятівна надія, коли в наших серцях є віра в Бога і повна довіра Йому.

Питання які надходять на телефонну лінію довіри є різного характеру. Це питання, які стосуються духовного життя, загально-церковні питання, питання, пов’язані з політичними подіями в країні. Також на Лінію надходять дзвінки-прохання про допомогу від вимушених переселенців, від людей які знаходяться в зоні конфлікту. Частота питань певної тематики за період роботи Лінії показана в діаграмі у відсотках.

Doc2

  1. Духовні питання – це питання, які пов’язані з духовним життям
  2. Інформаційні питання – це питання, які пов’язані з наданням інформації довідкового характеру
  3. Загально-церковні питання – це питання, які пов’язані із роз’ясненням церковних служб, історії свят чи інших церковних історичних подій
  4. Різне – це питання, які пов’язані з наданням допомоги вимушеним переселенцям та питання, які не мають прямого відношення до Лінії духовної підтримки громадян «Надія»

За 2015 рік на телефон довіри надійшло 11 690 дзвінків, що в середньому кожного дня надходить близько 30-45 дзвінків. В наступній діаграмі дзвінки показано по місяцям. Бачимо що дзвінки надходять не рівномірно, і наданий момент саме більше дзвінків за місяць поступило в липні.

Doc1

 

В даних діаграмах показано, що телефон довіри по призначенню виконує свою місію допомоги людям які знаходяться в різних ситуаціях.

Як показує перша діаграма саме більше надходить питань духовного характеру, що є також великим показником. Наступні питання це інформаційного плану, потім питання загально-церковного характеру та питання які не мають ніякого відношення до роботи телефону довіри. В другій діаграми ми бачимо кількість дзвінків які за 11 місяців 2015 року надійшли на телефон довіри, де саме більше за один місяць є 1440, а саме менше 934 дзвінка, шо показую в середньому на день телефон довіри приймає від 30 – 40 дзвінків.

(334)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *